62 هزار واحد توليدي صنايع دستي در کشور فعال است

عليرضا طلوعي در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با اعلام اين خبر گفت:‌اطلاعات مربوط به فعاليت اين تعداد از واحدهاي توليد با توجه به آمار ارسالي از سوي استان‌هاي سراسر کشور بدست آمده است.

وي ادامه داد:بررسي وضعيت فعاليت‌هاي رشته‌هاي بومي صنايع دستي استان‌ها در راستاي اهداف سازماني معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي در سال گذشته بوده است که پرداختن به مقولاتي چون تعداد واحدهاي خانگي، توليدي، صنعتگران فعال صنايع دستي، کارگاه‌هاي صنايع دستي در اين ميان جاي دارد.

اين کارشناس با اشاره به اينکه بيشترين واحدهاي توليدي در استان فارس فعال هستند، اظهار داشت:بيش از 16 هزار واحد توليدي در استان فارس به ثبت رسيده و در حال حاضر فعاليت مي کنند.

طلوعي تصريح کرد: استان سيستان و بلوچستان نيز با 31 واحد به ثبت رسيده توليد انواع محصولات صنايع دستي در رتبه آخر قرار دارد.

وي با بيان اينکه در بررسي‌هاي انجام شده، ميانگين واحد‌هاي توليدي نيز تخمين زده شده است، گفت:‌ با تحقيقات انجام شده در اين پروژه ميانگين واحد‌هاي توليدي 2061 واحد اعلام شده است.

کارشناس مسئول تهيه و تدوين ظوابط اداره کل حفظ و احياء خاطرنشان کرد: اطلاعات حاصل از اين تحقيقات چشم اندازي از وضعيت کلي استان‌ها را براي برنامه ريزي‌هاي در سطح خرد و کلان سبب مي شود.

عليرضا طلوعي يادآور شد: آمار و ارقام بدست آمده مي تواند در برنامه ريزي‌هاي هر سه اداره کل معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي مورد استفاده قرار گيرد.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1387070638